Plättar med falukorv

Plättar med stekt falukorv och jordgubbsylt. Knäckebröd med leverpastej, inlagd gurka och ketchup. Pizza med makrill i tomatsås. Men också lasagne, dillkyckling och oxfilé med rödvinssås. Och en och annan chocolate chip cookie och butterkaka.

Sveriges mästerkock lagar nog inte varma smörgåsar med tacofärs

Publicerad 2014-02-05 20:21:53 i Köttfärs, Sallad, Tacos, Varma smörgåsar,

Inte är jag stolt inte, över ett av de tråkigaste inläggen hittills. Men gårdagens inlägg levererade ju betydligt mer och smörgåsarna blev faktiskt goda. Jag hoppas nu kunna hålla mig vaken igenom Sveriges mästerkock, oddsen för det är väl inte jättehöga tyvärr.
 
Varm smörgås med tacofärs
Att skriva ner ett recept här känns nästan patetiskt, det får bli en enkel receptskiss istället. Håll tillgodo!
 
formfranska
chilisås
tacofärs
skivad rödlök
riven ost
blandsallad
gurka
tomat
majs
crème fraiche
salsasås
 
Sätt ugnen på 250 grader.
Bre chilisås på en skiva formfranska. Toppa med tacofärs, skivad rödlök och ost. Gratinera i ugnen tills osten smält och den och brödet fått lite färg. Servera med en sallad på blandsallad, gurka, tomat och majs och med crème fraiche och salsasås.
 
 
 

Om

Min profilbild

Lotta

När livet rusar fram i 140 km/h och stresspåslaget är oroväckande högt, det är väl då man ska försöka att göra något man verkligen tycker om och brinner för? Jag tycker och har alltid tyckt om att stå vid mina grytor och skålar och pannor i köket och att kombinera det med ett annat intresse, skrivandet, kommer att göra mig gott. För övrigt är jag 37 år, har två döttrar, en make, en villa och ett jobb som lärare på mellanstadiet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

<