Plättar med falukorv

Plättar med stekt falukorv och jordgubbsylt. Knäckebröd med leverpastej, inlagd gurka och ketchup. Pizza med makrill i tomatsås. Men också lasagne, dillkyckling och oxfilé med rödvinssås. Och en och annan chocolate chip cookie och butterkaka.

Våren hänger i - bulgur med kasslerfräs och tzatziki

Publicerad 2014-03-16 21:50:00 i Bulgur och couscous, Grönsaker, Kall sås, Skinka och kassler, Tzatziki,

Krokusar, snödroppar, tranor och isar som släpper taget om sjöarna, dessa vårtecken är ingenting mot det alltid lika säkra vårtecknet studsmatteframtagningen. Sedan lunchdags idag står den på plats på gräsmattan igen och tjejerna och grannbarnen har hoppat in den ordentligt.
 
Min helg har mest bestått av jobb, men om två veckor är det jag som stiger ut i ljuset på andra sidan tunneln. Förhoppningsvis.
 
Ikväll blev det ett lättlagat kasslerfräs med bulgur och tzatziki.
Bulgur med kasslerfräs och tzatziki
 
4 stora portioner
 
4 portioner kokt bulgur
300 g kassler
1 liten rödlök
1/2 zucchini
1 liten burk majs
rapsolja
100 g miniplommontomater
50 g fetaost
flingsalt
svartpeppar
oregano
 
Skär kasslern i tärningar och stek i rapsolja i en stekpanna. Hacka rödlök och zucchini och låt fräsa tillsammans med kasslern. Tillsätt majsen och smaka av med salt och peppar.
Häll upp den kokta bulgurn i en stor skål, lägg kasslerfräset över. Skiva tomaterna och strö över. Smula över fetaosten och krydda med oregano.
Servera med tzatziki.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta

När livet rusar fram i 140 km/h och stresspåslaget är oroväckande högt, det är väl då man ska försöka att göra något man verkligen tycker om och brinner för? Jag tycker och har alltid tyckt om att stå vid mina grytor och skålar och pannor i köket och att kombinera det med ett annat intresse, skrivandet, kommer att göra mig gott. För övrigt är jag 37 år, har två döttrar, en make, en villa och ett jobb som lärare på mellanstadiet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

<